آیا خطراتی در عمل جراحی آب سیاه وجود دارد؟

عمل جراحی آب سیاه احتمال ابتلا به آب مروارید را افزایش می‌دهد. سایر خطرات احتمالی آن عبارتند از:

•  درد یا قرمزی چشم
  •  فشار چشم خیلی بالا یا خیلی پایین
  •  کاهش بینایی
  •  عفونت
  •  التهاب
  •  خونریزی در چشم

عمل جراجی گلوکوم نمی‌تواند بینایی شما را که قبلا کاهش یافته برگرداند. اگر فشار چشم شما دوباره بالا رفت، ممکن است نیاز باشد که دارو مصرف کنید یا جراحی‌ دیگری انجام دهید.

به طور منظم برای معاینه چشم خود به پزشک مراجعه کنید تا مطمئن شوید همه چیز خوب است.

بوتاکس اطراف چشم و صورت

کاربردهای دیگر بوتاکس

گذشته از جراحی زیبایی، بوتاکس کاربردهای مهم دیگری نیز در پزشکی دارد که عبارتند از :

درمان انحراف چشم
بلفارواسپاسم
انقباض های غیر ارادی در سر و گردن
سردردهای تنشی و میگرن
تعریق بیش از حد

وجه مشترک لازک و پی آر کی چیست؟

بافت اپیتلیوم در روش لازک مانند روش PRK با محلول الکل ضعیف می‌شود.

سپس جراح با چاقو و بدون استفاده از لیزر بافت را با احتیاط می‌برد و فلپ نازکی را از بافت بلند می‌کند.

ضخامت فلپ در روش لازک حدود 50 میکرون و در روش لیزیک 100-180  است.

در مرحله بعد جراح سطح قرنیه را با لیزر تغییر شکل می‌دهد و پس از آن اپیتلیوم را به سر جای خود برمی‌گرداند.

در آخر مانند روش پی آر کی لنز پانسمان روی چشم قرار میگیرد.

علائم غیر طبیعی بودن اشک چشم نوزادان

والدین اولین افرادی هستند که متوجه غیرطبیعی بودن اشک چشم نوزادان می‌شوند. آنها چه علایمی را ممکن است ببینند؟

گاهی نوزادان و کودکان دچار انسداد مجرای اشکی، اشک ریزش مداوم همراه با عفونت سطح چشم و ترشحات چسبناک و چسبیدن مژه‌ها به هم می‌شوند.

گاهی هم به علت انسداد در بخش ابتدایی و انتهایی سیستم تخلیه اشکی،

یک ضایعه برآمده در ناحیه داخلی پلک چشم به رنگ خاکستری یا آبی ایجاد می‌شود که اغلب با فشار به آن، تخلیه صورت می‌گیرد، ولی دوباره به علت تجمع مایع، ضایعه تشکیل می‌شود.

گاهی نوزادان به علت وجود هم‌زمان یک کیست داخل بینی یا در محل انتهایی مجرای تخلیه اشک به داخل بینی، دچار مشکل در تنفس به‌خصوص در هنگام شیر خوردن می‌شوند.

گاهی هم به علت اشک‌ریزی مداوم، در پلک پایین التهاب، قرمزی و خشکی پوست ایجاد می‌شود.

در حالت عادی در فصول گرم سال، کودکان به علت انسداد ناقص در مسیر تخلیه مجرای اشکی، دچار مشکل نیستند،

ولی در هنگام سرماخوردگی، در معرض باد و سرما قرار گرفتن و یا حساسیت دچار اشک ریزی می‌شوند.

در موارد بسیار شدید عفونت کیسه اشکی، یک تورم بزرگ در ناحیه داخلی چشم و تورم متوسط یا شدید در پلک‌های فوقانی و تحتانی،

همراه با ترشحات چرکی مشاهده می‌شود که تقریبا یک مورد اورژانس است و باید هرچه سریع‌تر رسیدگی شود.