✅خوراکی‌های مفید برای چشم
🔹فلفل خام: فلفل تند دارای بیشترین ویتامین C در هر کالری بوده که این ویتامین برای عروق خونی چشم مفید است که می‌تواند احتمال ابتلا به آب مروارید را تا حد زیادی کاهش دهد. از دیگر مواد مغذی دارای ویتامین C می‌توان به چوی بوک، گل کلم، پاپایا و توت‌فرنگی و… اشاره کرد.
🔹دانه‌های آفتاب‌گردان و آجیل: به علت وجود ویتامین E می‌تواند تا حدی پیشرفت بیماری دژنراسیون ماکولا را کاهش دهد و همچنین احتمال ابتلا به بیماری آب مروارید را نیز کاهش می‌دهد.
🔹سبزیجات برگ‌دار تیره: به علت وجود ویتامین‌های C,E و وجود لوتئین و زیگزانتین کاروتنوئید باعث کاهش ابتلا به بیماری‌های چشم طولانی مدت، از جمله AMD و آب مروارید می‌شود.
🔹ماهی قزل‌آلا: به علت داشتن امگا۳ از چشمان شما در برابر دژنراسیون ماکولا و گلوکام محافظت می‌کند و همچنین سطح پایین امگا۳ با خشکی چشم در ارتباط است.
🔹سیب‌زمینی شیرین: میوه‌ها و سبزیجات نارنجی رنگ بتاکاروتن (شکلی از ویتامین A) دارد که دید در شب و توانایی چشم شما برای هماهنگی در تاریکی کمک می‌کند.
🔹گوشت قرمز بدون چربی، گوشت مرغ و حبوبات: “روی” ویتامین A مورد نیاز چشم‌ها را از کبد به شبکیه‌ چشم می‌برد از مواد غذایی حاوی “روی” می‌توان به گوشت گاو و مرغ (گوشت بدون چربی و گوشت سینه) و لوبیا‌ها و حبوبات اشاره کرد.
🔹تخم‌مرغ: “روی” موجود در تخم‌مرغ به بدن کمک می‌کند تا از لوتئین و زیگزانتین زرده آن استفاده کند. رنگ زرد و نارنجی این ترکیبات مانع آسیب رساندن نور آبی مضر به شبکیه چشم شما می‌شود. آن‌ها به افزایش مقدار رنگدانه محافظ در ماکولا، یعنی بخشی از چشم شما که دید مرکزی را کنترل می‌کند، کمک می کنند.
🔹کدو: دارای لوتئین و زیگزانتین بوده نوع تابستانی آن حاوی ویتامین C و نوع زمستانی آن حاوی ویتامین‌های A,C و اسیدهای چرب امگا۳ می‌باشد.
🔹جوانه‌های کلم‌بروکلی و بروکسل: با داشتن ویتامین‌های A,C,E باعث حفاظت از چشم در مقابل رادیکال‌های آزاد شده

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *